Javascript moet ingeschakeld zijn om deze site goed te kunnen bekijken

image description

De 5 meestgestelde vragen over SEO

SEO kan je bedrijf een geweldige BOOST geven. In dit artikel de veelgevraagde antwoorden.

Goed vindbaar zijn voor potentiele klanten in zoekmachines is een basisvoorwaarde van succes met marketingactiviteiten. De meeste bedrijven vinden SEO een flinke uitdaging, door alle ingewikkelde termen en technieken. Daarom besteden zij het liever helemaal uit, of negeren zij het compleet.

SEO is onmisbaar als je op zoek bent naar succes in de digitale wereld. Hieronder antwoorden op veelgestelde vragen en hopelijk kunt hiermee jouw voordeel doen met SEO op jouw website.

  1. Moet ik SEO zelf doen of uitbesteden?
    Dit hangt af van de omvang van jouw bedrijf en de tijd die je beschikbaar hebt. Grotere bedrijven kunnen er een personeelslid op zetten, omdat het een onderdeel is van alle marketingactiviteiten en daaraan gekoppeld budget. Kleinere bedrijven kiezen liever voor een betrouwbaar internetbureau met SEO ervaring. Bij een start-up verdiept de bedrijfseigenaar zich meestal zelf in de materie en zodra het bedrijf groeit kunnen de verzamelde data als basis dienen voor het verder monitoren van het SEO proces bij het uitbesteden aan een internetbureau. hier worden vaak beginnersfouten gemaakt, neem contact op als je wilt weten of je goed bezig bent.
  2. Waarom is bloggen zo'n big deal bij SEO?
    Zoekmachines houden van verse informatie en websites die regelmatig nieuwe blogposts publiceren maakt het vindbaar worden in de zoekmachines dus makkelijk. Daarnaast is de kans groot dat de blog anderen inspireert en hen stimuleert om het artikel met anderen te delen, waardoor de reikwijdte groter wordt in social media. Met bloggen kun je een autoriteit worden in je vakgebied, wat het vertrouwen onder de mensen (en klanten) vergroot. Kwaliteit gaat hier voor kwantiteit, want een goed geschreven blogartikel wat inspireert en prikkelt zal vaker worden verspreid door anderen.
  3. Wat is het belangrijkste als ik direct mijn SEO wil verbeteren?
    Doe wat onderzoek naar de zoektermen die klanten en potentiele klanten gebruiken als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Zorg er ook voor, dat jouw website geen technische fouten bevat. Een fantastisch geschreven artikel heeft geen waarde als er een technische fout in jouw site zit waardoor Google stopt met crawlen van jouw site. Ga naar jouw Google Search Console en controleer welke verbetersuggesties voor jouw website worden weergegeven. Zorg ook voor een XML Sitemap.
  4. Hoeveel tijd kost het om SEO goed te doen?
    Dat hangt af van jouw bedrijfstype. Een groot aantal producten op jouw website kost meer tijd en moeite dan wanneer je alleen diensten aanbiedt.  Het beste is om enkele uren per week tijd te besteden aan jouw SEO, maar alleen als je jouw doelgroep duidelijk hebt en hoe je zich tot hen wilt richten. Voor kleine bedrijven is het voldoende om eens per week een blog artikel te plaatsen, op forums en andere platforms reacties te plaatsen en interviews en podcasts te publiceren.
  5. Hoe belangrijk zijn keywords (zoekwoorden) nu eigenlijk?
    Google verandert het zoekalgoritme voortdurend, maar zoekwoorden blijven belangrijk in de inhoud van jouw website. Je hoeft ze niet meer zelf op te geven, maar wel te gebruiken in de teksten en afbeeldingen. Uiteindelijk gaat het toch om het vindbaar zijn op jouw belangrijkste zoektermen, dus: keywords blijven centraal staan bij SEO, zodat klanten en prospects je makkelijk kunnen vinden.

Meer weten over SEO of hulp nodig bij het controleren van jouw website of met ons te praten over de SEO-facetten? Neem gerust contact op.

accesskey